onsdag 4. januar 2012

DIY: Lysestake

God ettermiddag! Vi har jo som kjent småbruk, så gjerdestolper er noe vi har i massevis. Jeg synes de er så fine, de gamleste, som har stått ute i vær og vind i mange herrens år. Har sett på de en stund og bestemt meg for at jeg skal bruke de til noe, jeg visste bare ikke hva. Så her om dagen ble det så jeg tok med meg en inn. (eller det ble med flere, men det skal dere få se hva det ble av i et innlegg om ikke så lenge)

Lysestaker får man jo aldri nok av, så jeg tenkte jeg kunne prøve meg på det!
begynte med å kappe av en bit av stolpen, borre tre hull til lysholderne og lime på to mindre pinner slik at den ikke skulle falle til siden.

Før jul kjøpte jeg en rund adventslysestake. Det var et fat med høye kanter og fire lysholdere. Men da jeg kom hjem, ble jeg ikke fortrolig med den i hele tatt. Men da jeg så nærmere på den, så jeg at det gikk an å skru ut selve lysholderne, og det var jo knall, for da kunne jeg jo bruke de til noe annet! Sånn som her! Skrudde bare ned lysholderne, og VOILA, en ny lysestake.


Hva synes dere?

Søte små lys fra Lene Bjerre var ikke feil!


Håper dere har en fin kveld!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren! Setter stor pris på hver og en!