tirsdag 10. januar 2012

DIY: Stilig stige

Tjolahopp! Fortalte tidligere i et innlegg om en lysestake jeg hadde laget ved hjelp av en gjerdestolpe. Her kommer det mer!

Jeg elsker stiger, både fordi de er kjempefine og fordi de er så kjekke og henge pledd og lignende på! har en i vanlig treverk på badet der jeg henger håndduker over, men følte behov for en på stua og!

Gjerdestolpene er laget her på gården, og er blitt slitt gjennom årenes løp nede i kutrøa. Jeg elsker at de er litt ujevne i fasongen og den fine gråbrune fargen!
Den var usedvanlig enkel å lage. Kappet en av stolpene i tre biter, og surret de fast på to hele med ståltråd.


Kunne sikkert festet trinnene på annen måte, men jeg syntes ståltråden gjorde at stigen fikk et mer rustikk look.

Laget to stk. Må vel finne en plass å ha den andre og!
Ha en fin ettermiddag/kveld! 

3 kommentarer:

  1. Heihei! Så trivelig at du fant meg : )) Vi nord-trøndere må jo holde sammen ;b

    Utrolig lekker stige du har laget! Skikkelig fin : ))
    ...og jeg må si: Lekre lykter du hengende lenger ned på bloggen her ; ) De er store favoritter hjemme hos meg også :D

    Legger meg til som følger hos deg også.
    Håper jeg onsdagen din har vært fin! Klem fra Silje.

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig hilsen hos meg :-) Det gjorde at jeg oppdaget bloggen din. Her var det mye fint. Jeg har lagt meg til som følger.

    Bloggklem - Franciska :-)

    SvarSlett
  3. Takk for det :)
    Så lekker stige! Nå fikk jeg lyst til å lage min egen :) Jeg får ta en tur ned i fjæra og se om jeg finner noen "driv ved pinner". Ha en fin fin dag!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren! Setter stor pris på hver og en!