onsdag 8. februar 2012

Makrononsdag!

Mornsann og god formiddag!

Bakemesteren har slått til igjen... Titt og ofte ser jeg dere andre fine bloggere mesker dere med makroner, særlig de franske fra Pascal som jeg har hørt så mye om, men som jeg aldri har smakt. Jeg har forsåvidt ikke smakt noen slags makroner, men det satte jeg en stopper for i dag.

Fant fram en oppskrift der jeg ble advart mot at man fort kunne bli hekta. Skjønte fort at noe må ha gått galt under prossessen, for å si at jeg ble hekta var en overdrivelse.
Det at jeg så og si aldri klarer å forholde meg trofast til en oppskrift kan være dels skyld i problemet, sammen med det faktum at noe småtteri gikk litt galt underveis.

Orket ikke skolde mandlene, det fikk da være grenser for hvor lenge jeg skulle befinne meg på kjøkkenet. Fikk heller ikke malt mandlene like mye som optimalt. Og konditorfargen jeg helte i gjorde ikke stor nytte for seg.

Men, makroner ble det altså. Om ikke utseende ble perfekt, så var de ikke så ille på smak. Kjekt med litt rom for forbedring, ikke sant? (for det var jo en stor trøst..)


Gusjgrønne og gusjgule makroner der altså!


Litt blomster hjelper på!



NAM! eller?



Tipper de går ned i svelget uansett.
Dessuten pakket jeg en stor andel av de i et fint dekorert glass med bånd på som pappa skal få. Da blir det nok avkastning på de tenker jeg.

Ønsker dere alle en fin onsdag, med eller uten makroner!





1 kommentar:

Tusen takk for kommentaren! Setter stor pris på hver og en!